Suplementacja magnezu po treningu dla sportowców

20/09/2022 Wyłączone Przez Nikodem Szarata

Sportowcom często zaleca się magnez na urazy oraz przyjmowanie go po treningu, a także przed snem. Magnez na regenerację po wysiłku fizycznym działa znakomicie: ułatwia wchłanianie, dzięki czemu składniki odżywcze są lepiej przyswajane. W efekcie wszystkie wartościowe elementy zbilansowanej diety mogą odżywiać organizm i następuje szybsza odnowa.

Magnez po treningu i intensywnym wysiłku fizycznym

Magnez dla sportowców jest bardzo ważnym składnikiem mineralnym, z czego powinna sobie zdawać sprawę każda regularnie trenująca osoba. Prawidłowy poziom odżywienia, nawodnienia i suplementacji jest równie ważny, jak sam trening.

Jaki magnez po treningu?

W dostarczaniu organizmowi magnezu najbardziej pomaga cytrynian magnezu, który pomaga w regeneracji tkanek, dba o mięśnie szkieletowe i przeciwdziała zmęczeniu. Warto zawrzeć jego źródło w swojej codziennej diecie, ponieważ korzystnie wpływa na kondycję tkanki mięśniowej i przyspiesza regenerację organizmu.

By złagodzić skurcze mięśni, napięcie mięśni czy objawy nadwyrężenia układu nerwowego, możesz przygotować sobie kąpiel. Do ciepłej wody dodaj wówczas chlorek magnezu. Płatki magnezowe lub inne sole magnezu dostarczane do organizmu od zewnątrz pozwolą na uzupełnienie niedoboru tego składnika mineralnego. Ciepła kąpiel po intensywnym treningu skutecznie usuwa zmęczenie spowodowane wysiłkiem fizycznym, jednocześnie poprawiając samopoczucie.

Regeneracja magnezem po treningu

Każdy sportowiec wie, jak ważna jest regeneracja po treningu. Magnezem w postaci suplementów i kosmetyków stosowanych zewnętrznie, na skórę, można dużo zdziałać. Gdy wysiłek fizyczny jest spory, a efektywność treningów wysoka, należy po każdym z nich przeznaczyć czas na odnowę i odpoczynek. Zawodowiec czy amator, senior czy junior – do uprawiania sportu każdemu potrzebny jest magnez – suplementacja oraz dobrze zbilansowane regeneracyjne posiłki są niezbędne.

Podczas wzmożonej aktywności fizycznej i w podeszłym wieku często stosuje się suplementy diety zawierające wapń. Istotną rolą tego pierwiastka jest udział w skurczach mięśni. Niedobory wapnia mogą prowadzić do słabszej siły skurczu, co w przypadku wykonywania ćwiczeń skutkuje gorszą kontrolą nad ciałem. Ponadto wapń jako główny składnik kości, wpływa pozytywnie na odbudowę struktury kośćca. Ma to ogromne znaczenie w przypadku zapobiegania kontuzjom związanym z pęknięciami długich kości.

Magnez na kontuzje

Intensywny trening wiąże się z ryzykiem kontuzji. Wówczas spada poziom produkcji serotoniny i hormonu szczęścia, a w zamian pojawiają się nieprzyjemne dolegliwości. Wszyscy najlepiej czują się w pełni sprawności, dlatego tak wiele osób dąży do jak najbardziej zdrowego stylu życia. Niestety uprawianie sportu zwiększa ryzyko nadwyrężenia mięśni, skręcenia stawu lub naderwania ścięgien.

Jaka forma magnezu jest najlepsza?

Przy leczeniu poważniejszych kontuzji wspomagająco działa magnez na urazy fizyczne. Kąpiele w płatkach magnezowych i delikatny masaż, do którego wykorzystamy oliwę magnezową, mogą zdziałać cuda w ludzkim organizmie! Przy lekkich niedomaganiach dzięki odpowiedniemu odżywianiu, odpoczynkowi i kosmetykom naturalnym będziesz w stanie zregenerować mięśnie.

Aktywny tryb życia i stosowanie magnezu

Do ćwiczeń i treningów, a także budowania masy mięśniowej warto się odpowiednio przygotować. Wśród ekspertów toczą się dyskusje np. na temat pozytywnego wpływu na organizm, jaki zdaniem wielu ma suplementacja kreatyną w trakcie treningów. To temat, któremu także warto się przyjrzeć.Zawsze powinno się pamiętać, że to właśnie w trakcie regeneracji dochodzi do powstawania i wzmacniania naszych mięśni. Zatem warto zadbać o prawidłowy odpoczynek po ćwiczeniach – zwłaszcza w trudnym dla sportowców okresie jesienno-zimowym, a także podczas letnich upałów, kiedy m.in. wzrasta ciśnienie krwi. Biegając latem, traci się znacznie więcej wody z powodu wysokiej temperatury powietrza. Nie można wtedy zapominać o uzupełnieniu elektrolitów oraz witamin.

Bolące mięśnie po wysiłku – magnez uzupełnieniem zbilansowanej diety

Bez względu na wiek i stopień zaawansowania wiele osób, które są aktywne fizycznie i uprawiają sport, skarży się na problem z bolącymi mięśniami. Regeneracja magnezem po treningach usprawni ich działanie.

Przyjmowanie witamin oraz odpowiednich suplementów to ważna i pomocna kuracja. Bezwzględnie trzeba też stosować zdrową dietę – od tego uzależnione jest nasze zdrowie. W pożywieniu powinny się znaleźć kwasy tłuszczowe GLA i omega. Pomogą organizmowi uzupełnić zapotrzebowanie na niejeden składnik odżywczy.

Kosmetyki naturalne z dodatkiem składników aktywnych nie tylko ukoją nerwy, ale także zapewnią Ci odpowiednią suplementację magnezu, który doskonale działa na układ nerwowy, a także na odprężenie komórek mięśniowych.

Płatki magnezowe do kąpieli – dla zdrowia

Do regenerującej kąpieli wrzuć płatki magnezowe, które zapobiegną zakwasom i pozwolą odprężyć się w wannie. W tym samym czasie przez skórę będzie się wchłaniać niezbędny dla organizmu magnez. Innym coraz bardziej popularnym kosmetykiem, stosowanym przez sportowców jest oliwa magnezowa. Znakomicie odżywia skórę – w tym narażone na zimno odkryte partie ciała.

To dobry sposób, by zadbać zarówno o kondycję skóry jak i mięśni. Jeśli chcesz przyspieszyć gojenie ran i zwalczyć ból, nie obawiaj się stosowania suplementów i stawiaj na zdrowe kosmetyki. Magnez może być stosowany wewnętrznie (doustnie) oraz zewnętrznie. Suplementy i kosmetyki są bardzo pomocne. Należy korzystać z nich podczas wzmożonej aktywności fizycznej, by utrzymać organizm w świetnej kondycji.

Pozytywny wpływ magnezu na działanie organizmu

Nasz blog zawiera wiele informacji o tym, jak duże znaczenie dla naszego organizmu ma magnez. Ten pierwiastek w dużej mierze bierze udział w wielu procesach życiowych w naszym organizmie, ale czy wiesz, że magnez i cynk wspomagają także produkcję testosteronu? Potwierdziły to badania, w których grupie 30 mężczyzn podawano przez miesiąc 10 mg magnezu na kilogram masy ciała. 

Natomiast przyjmowanie witamin z grupy B – w tym witaminy B6 – ułatwia przyswajanie magnezu i wpływa na poprawne działanie układu nerwowego, a nawet wspomaga produkcję czerwonych krwinek.