Jak uzupełnić magnez bez suplementów

Jak uzupełnić magnez bez korzystania z suplementów? Skurcze łydek, arytmia

09/10/2018 Wyłączone Przez admin

Na rynku jest wiele suplementów diety, które zawierają magnez. Za sprawą intensywnych kampanii Polacy zauważyli, że niedobór magnezu w ich diecie faktycznie jest problemem i należy uzupełniać ten pierwiastek. Ale czy robią to dobrze? Jaki magnez na skurcze mięśni będzie najlepszy?

Jaki poziom magnezu jest właściwy?

O wszystkim decyduje tryb życia. Osoby dorosłe, które prowadzą normalny tryb życia, w ciągu doby „zużywają” około 300–400 mg magnezu. Osoby pracujące fizycznie, a przede wszystkim sportowcy oraz osoby przewlekle przyjmujące niektóre leki, potrzebują znacznie więcej tego pierwiastka. Zwiększone zapotrzebowanie na magnez występuje również w czasie budowy masy mięśniowej, gdyż przyjmuje się, iż każdy nowy kilogram mięśni potrzebuje około 200 mg magnezu. Choroby przewlekłe, takie jak cukrzyca czy depresja oraz leki przyjmowane w związku z tymi chorobami również zwiększają zapotrzebowanie na ten minerał. Mitem jest wypłukiwanie magnezu przez regularne picie kawy, ale nie należy przesadzać z jej ilością, gdyż wysoki poziom kofeiny może powodować utratę tego pierwiastka wraz z wydalanym moczem. Może to być jedną z przyczyn problemu ze skurczami łydek.

Konsekwencje niedoboru (lub nadmiaru) magnezu

W większości populacji wysokorozwiniętych krajów drobne niedobory magnezu zdarzają się często, jednak do niebezpiecznych poziomów jego braku dochodzi raczej rzadko. Objawia się on nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowo-mięśniowego i sercowo-naczyniowego. Mogą pojawiać się skurcze i drżenia mięśni – zwłaszcza łydek, a nawet może wystąpić arytmia sercowa. Z kolei nadmiar magnezu może powodować odwodnienie, biegunki, hipokalemię, a nawet problemy z oddychaniem.

Co na skurcze?

Na dłuższą metę ciężko jest funkcjonować, będąc ciągle wybudzanym z powodu bólu w łydkach, nawet parę razy każdej nocy. Sprawia to, że następnego dnia jesteśmy rozdrażnieni, senni i mamy problemy z koncentracją. Problemy ze skurczami mięśni przytrafiają się również w trakcie treningów sportowych, uniemożliwiając dokończenie ćwiczeń i obniżając wyniki. Co sprawdzi się najlepiej? Jakie są domowe sposoby na skurcze? Rozwiązaniem jest stosowanie wysokowchłanialnej formy magnezu. Gdy jednak dojdzie już do bolesnego skurczu łydek, dobrze jest wmasować w bolące miejsce oliwę magnezową, którą można wykonać samodzielnie, rozpuszczając płatki magnezowe w niewielkiej ilości ciepłej wody. W myśl mądrości, że lepiej zapobiegać niż leczyć, zaleca się również regularne kąpiele w płatkach. Taka kuracja sprawi, że nocne skurcze przestaną się przytrafiać i będzie można w spokoju przespać całą noc albo przejść cały trening.

Skurcze łydek

Jest to bardzo dokuczliwa dolegliwość, która dotyczy nie tylko osób starszych, ale również ludzi w średnim wieku, młodych, a nawet dzieci. Najczęściej przytrafiają się w nocy, kiedy budzi nas ogromny ból mięśni łydek. Jednak nie jest to jedyne miejsce, w który mogą przytrafiać się skurcze. Dotykają one również stóp, a nawet dłoni. Dolegliwość najczęściej zaczyna się w ciągu dnia i jest tak dokuczliwa, że jedyne, co można robić, to nie ruszać dłonią przez pewien czas. Jest to o tyle uciążliwe, że problemy te przytrafiają się zwykle w czasie wykonywania nimi pewnych czynności, np. pisania na komputerze czy przygotowywania obiadu. Zatem co na skurcz nóg, łydek i dłoni? Czasem takie problemy przechodzą dopiero po zażyciu odpowiedniej dawki magnezu, jednak to rozwiązanie ma wady, ponieważ trzeba długo czekać, aż tabletka dojdzie do żołądka i wchłonie się do krwiobiegu. Dobrym rozwiązaniem niwelującym przyczyny skurczów może być stosowanie minerału metodą transdermalną (przezskórną) na bolącą część ciała, aby poczuć ulgę już po paru minutach, warto także wykonywać regularne aplikacje oliwy magnezowej w celu zapobiegania następnym problemom.

Źródła pochodzenia magnezu

Najlepszym źródłem magnezu jest dieta złożona z niskoprzetworzonej żywności, zwłaszcza z produktów zbożowych (m.in. kasze), orzechów, migdałów, nasion, a także warzyw, owoców, sezamu, kakao, gorzkiej czekolady, ryb, a także wody mineralnej. Aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na magnez, wystarczyłoby więc spożyć:

  • garść migdałów
  • jednego banana
  • niewielką ilość brokułów
  • woreczek kaszy gryczanej (ok. 150 gram)

Tak zbilansowana dieta jest odpowiednia nawet dla sportowców. Oprócz magnezu pokryte zostanie także zapotrzebowanie na witaminy B1, B2, B6, niacynę, kwas pantotenowy, witaminy C i E, a także cynk, miedź i żelazo. Tym samym zmniejszy się ryzyko pojawienia się nocnych skurczów łydek.

Transdermalny proces uzupełniania magnezu

Okazuje się jednak, iż takie pierwiastki jak magnez można równie dobrze przyswajać w innym procesie, tzw. Transdermalnej, czyli przezskórnej metodzie uzupełniania magnezu. Wykorzystuje się w niej największy organ ludzkiego ciała, tj. skórę. Stosując regularne kąpiele magnezowe – w gorącej wodzie z dodatkiem naturalnych płatków magnezowych, magnez wchłaniany jest przez skórę, a z kolei przez rozszerzone pory usuwane są z organizmu toksyny. Ta metoda nie tylko pozwala uzupełnić magnez i pierwiastki śladowe, ale jest także dużo bardziej efektywna oraz nie powoduje występowania skutków ubocznych, a także obciążeń dla nerek. Co więcej, usuwa przyczyny skurczów łydek.Ta metoda nie tylko pozwala uzupełnić magnez i inne makroelementy, ale jest także dużo bardziej efektywna i nie powoduje występowania skutków ubocznych oraz obciążeń dla nerek. Co więcej, usuwa przyczyny skurczów łydek.

Czy suplementacja jest w takim razie niezbędna?

Wbrew temu, co wmawiają niektórzy producenci preparatów w formie tabletek, tego typu suplementacja magnezu nie jest jedyną formą uzupełniania tego pierwiastka. Należy stosować umiar i przede wszystkim zbilansowaną dietę. Jeśli ktoś nie chce obciążać żołądka oraz układu pokarmowego, powinien zrelaksować się i zregenerować swoje ciało – uzupełniając przy tym magnez w czasie kąpieli magnezowych z użyciem płatków. To idealne rozwiązanie na bolesne skurcze łydek i napięcia ich włókien mięśniowych.

Na ból łydek – magnez

Włączenie do diety nieobciążających nadmiernie układu pokarmowego produktów zniweluje ból łydki. Magnez i żelazo są przyswajane przez organizm np. z kiełków. Zawierają one witaminy, enzymy i chelatowe związki mineralne. Chelaty to substancje, które składają się z 2 cząstek aminokwasów i 1 cząstki danego minerału. W procesie chemicznym przekształcają pierwiastki w formie nieorganicznej (np. magnez i żelazo) w postać przyswajalną przez nasz organizm. Które kiełki powstrzymują skurcze mięśni? Skurcze nóg są bolesne, szczególnie wtedy, gdy śpimy. Nocne skurcze łydek potrafią wyrwać z najgłębszego snu i pozostawić bolesne miejsce na cały następny dzień. Skurcz łydek ustępuje, gdy uzupełnisz niedobory składników mineralnych, a rozciąganie mięśni i aktywność fizyczną warto stosować zawsze, bo pozwoli to uporać się z bólem.

Co na skurcz łydki?

Skurcze pojawiają się często podczas przyjmowania leków moczopędnych. W tym przypadku warto skonsultować z lekarzem skurcze nóg i dalszą terapię w celu kompleksowej ochrony zdrowia. Nadciśnienie tętnicze, przewlekła niewydolność żylna i drętwienie kończyn może budzić wątpliwości o prawidłowe funkcjonowanie układu krążenia.

Sami możemy zadziałać poprzez suplementy diety lub super food, czyli skoncentrowane źródła witamin i minerałów w pożywieniu. Wróćmy do wspomnianych kiełków na skurcze i domowych sposobów, jak zlikwidować niedobory składników mineralnych. Pod względem zawartości minerałów najwięcej mają ich kiełki lucerny, brokuła, buraka, kapusty, soczewicy, pszenicy oraz soi. Warto sięgnąć również po pyłek pszczeli, spirulinę i trawę pszeniczną

Dlaczego mam skurcze łydki, skoro dbam o dietę?

Skurcze łydek i silny ból w ciągu dnia oraz bardzo bolesne nocne skurcze nóg częściej dopadają osoby, które prowadzą siedzący tryb życia. Ćwicz, rozciągaj się, spaceruj, skorzystaj z roweru i hulajnogi, biegaj oraz skacz na skakance lub trampolinie, a skurcze łydek odejdą w zapomnienie. Zwróć uwagę czy skurcze łydek w nocy i zaburzenia krążenia pojawiają się po dniu noszenia ciasnych spodni przez dłuższy czas. W tym przypadku nieleczenie, a zmiana ubrań usunie dolegliwości i odsunie widmo chorób.