Gdy pogoda zmienia się na zimową, dni stają się krótsze, a poranki i wieczory witają nas mrokiem i chłodem, należy w wyjątkowy sposób dbać o swój organizm, aby narażony na niekorzystne warunki pogodowe oraz wszechobecne wirusy i bakterie, mógł stawić im czoła. Gdy skóra narażona jest przez kilka godzin na działanie silnego, chłodnego wiatru, często spotyka nas deszcz lub śnieg, pojawia się znaczne przesuszenie naskórka oraz skłonność do podrażnień. Jeśli chodzi o stan organizmu, warto dbać o kondycję układu immunologicznego, aby odpowiednie odżywienie cennymi witaminami i składnikami mineralnymi, stanowiło barierę ochronną przed atakującymi nas zagrożeniami. Odporność będzie tym lepsza, im bardziej będziemy zwracali uwagę na właściwą dietę, odpowiednią ilość aktywności fizycznej oraz właściwą ilość snu. Dla ciała – zaawansowana pielęgnacja, dla zdrowia – właściwa dieta, ruch i regeneracja.

Jak ochronić skórę przed jesienno-zimowymi zagrożeniami?

Przesuszona, pękająca skóra, narażona na niekorzystne czynniki pogodowe, jesienią i zimą wymaga specjalistycznej pielęgnacji. Aby w najlepszy sposób o nią zadbać, dostarczając jej cennych składników odżywczych, niezbędnych do regeneracji i nawilżenia, warto sięgnąć po kosmetyki magnezowe. Jak działają? Zawarty w regenerujących kosmetykach magnez, wnika w głąb skóry, dostarczając jej odpowiedniego poziomu tego pierwiastka. Dzięki dostarczeniu skórze magnezu, po ciężkim dniu jesienią i zimą, skóra znakomicie wchłania odżywcze składniki. Doskonałe przyswajanie magnezu przez skórę pomaga dostarczyć organizmowi tego cennego składnika, wpływającego na poprawę kondycji mięśni i stawów. Skóra będzie odżywiona, zregenerowana i nawilżona, a mięśnie wypoczęte. Kosmetyki magnezowe to idealne rozwiązanie po dużym wysiłku.

Dieta, wspomagająca odporność i energię

Co jeść jesienią i zimą, aby organizm nie odczuwał spadku kondycji po okresie wiosenno – letnim? Dieta na każdy posiłek nie powinna być taka sama, jak w okresie dni ciepłych i słonecznych. Śniadanie, jako najważniejszy posiłek w ciągu dnia, powinno dostarczać energii i składników odżywczych na całe przedpołudnie. Jesienią warto wybrać więc śniadanie na ciepło. Jajecznica, owsianka z rozgrzewającymi przyprawami typu cynamon lub goździki, naleśniki z syropem klonowym to doskonałe propozycje. Kanapki mogą być alternatywą, jednak nie często, przygotowując je nie zapominaj o świeżych warzywach. Obiad jesienno – zimowy to przede wszystkim większa kaloryczność niż w przypadku obiadów z okresu letniego. Wykorzystaj jesienne warzywa, zupa – krem z dyni z imbirem będzie doskonała. Surówki warto zastąpić gotowanymi na parze warzywami. Jedz owoce, przetwory mleczne, nie zapominając o jogurtach, bogatych w dobre kultury bakterii, odpowiedzialne za prawidłową mikroflorę jelitową i ochronę przed wirusami. Kolacja to dobry moment, aby przygotować coś lekkiego, jednak rozgrzewającego. Makarony, kasze i grzyby to świetna propozycja. Nie zapominaj o ruchu, krótki jogging przed snem lub o poranku to ogromny przypływ endorfin i szansa, by zahartować organizm. 

Regeneracja po ciężkim dniu

Wspomagaj swój organizm stosowanymi na skórę kosmetykami bogatymi w magnez. Zażywaj gorących kąpieli w roztworze płatków magnezowych, a po skończonej kąpieli, użyj rozgrzewającej oliwy magnezowej z kamforą.

Zostaw komentarz