Posted on Dodaj komentarz

Zimowy trening? Jak się po nim zregenerować?

Zimowa regeneracja

Wyczerpujące treningi zarówno siłowe, piłka nożna, sporty zimowe czy też  bieganie w niskich temperaturach – zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym sprawiają, że nasz organizm ponosi bardzo duże straty energetyczne.

Odpowiednia regeneracja ciała po wyczerpujących treningach to bardzo ważny element – wpisany w uprawianie właściwie każdej dyscypliny sportu – po to aby zapewnić mu zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie, oraz odpowiednie warunki do dalszego rozwoju i osiągania kolejnych sukcesów w uprawianej dyscyplinie sportowej.

Najlepsze sposoby na to jak zregenerować ciało po treningu w okresie jesienno – zimowym

Uzupełnienie poniesionych przez organizm strat oraz wydatków energetycznych

Po bardzo intensywnym wysiłku fizycznym należy jak najszybciej uzupełnić poniesione przez organizm straty oraz wydatki energetyczne dostarczając mu niezbędnej dawki kalorii w postaci odpowiednio skomponowanego posiłku zawierającego właściwie dobrane ilości makroskładników – ze szczególnym naciskiem na białko oraz węglowodany. Wielu biegaczy po bardzo wyczerpującym wysiłku – w celu uzupełnienia ubytków kalorycznych sięga po batony proteinowe oraz węglowodanowe. Warto także spożywać odżywkę białkową w celu dostarczenia do organizmu dodatkowego źródła białka, którego np. nie jesteśmy w stanie dostarczyć wyłącznie z pożywieniem – jednocześnie nie podnosząc całego bilansu kalorycznego naszej diety.

Odpowiednia suplementacja

Okres jesienno-zimowy to także szczególny czas, w którym jesteśmy o wiele bardziej narażeni na powstawanie w organizmie niedoborów witamin, mikroelementów oraz cennych pierwiastków, które są nie zbędne do zachowania prawidłowego funkcjonowania oraz zdrowia. Dlatego w tym miejscu należy podkreślić dużą rolę przyjmowania odpowiednich suplementów diety oraz witamin, które pozwolą uniknąć bardzo niebezpiecznych dla organizmu niedoborów.
Preparaty które warto uzupełniać w diecie to magnez – zapobiegający skurczom mięśni, kompleksy witamin oraz minerałów, żelazo, witaminy z grupy B i D, potas oraz odpowiednia dawka aminokwasów.

Regeneracja zmęczonych mięśni od zewnątrz, przez skórę

Dostarczanie odpowiednich pierwiastków oraz witamin to nie tylko przyjmowanie odpowiedniej suplementacji diety – ,,od środka”. Równie ważną rolę rolę w procesach regeneracji ciała po intensywnych treningach, np. biegach w niskich temperaturach, odgrywa stosowanie odpowiednich kosmetyków, zwłaszcza zawierających w swoim składzie pierwiastek magnezu, którego wchłanianie się przez skórę stanowi najlepszą metodę przyswajania. Świetnym rozwiązaniem zatem mogą okazać się kąpiele magnezowe z płatkami do kąpieli oraz stosowanie rozgrzewającej oliwy magnezowejDzięki temu nie tylko uzupełnimy niedobory cennych pierwiastków w organizmie, ale także jesteśmy w stanie bardzo skutecznie go zregenerować oraz zmniejszyć przykre dolegliwości mięśniowo – stawowe, które bardzo często towarzyszom osobom uprawiającym sporty wysiłkowe.
Dzięki płatkom magnezowym jesteśmy w stanie przygotować regeneracyjno-relaksacyjną kąpiel magnezową, która stanowi podstawę procesu regeneracji oraz suplementacji magnezem, a także pomaga przywrócić równowagę energetyczną. Z kolei oliwa magnezowa to świetny produkt, który pomaga przynieść ulgę zmęczonym mięśniom oraz stawom, a dzięki właściwościom rozgrzewającym poprawia krążenie krwi oraz jest doskonałym uzupełnieniem kąpieli magnezowych.

Odpowiednia regeneracja organizmu narażonego na intensywny wysiłek fizyczny stanowi bardzo ważny czynnik w uprawianiu wszystkich dyscyplin sportu. To dzięki niej jesteśmy w stanie cieszyć się dobrym zdrowiem oraz świetnym samopoczuciem, a także zmaksymalizować efekty swojej ciężkiej pracy oraz cieszyć się z odnoszonych sukcesów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *